Titulní obrázek

Volvo S60 Polestar bude mít nižší výkon

Automobilka Volvo pracuje na produkční verzi nového modelu S60 Polestar. Předsériové testovací prototypy však měly pod kapotou větší sílu. Vozu ale takhle drobnost nějak neuškodí.

Když přišlo na svět experimentální Volvo S60 Polestar, bylo to překvapení za překvapením. Pod kapotou pracovalo více než 500 koní, což je na tak malý sedan skutečně hodně. Jenže sériová verze, která brzy zamíří na trh, už není taková "nálož" a možná bude plno potenciálních zájemců zklamáno. No, ale i tak to bude ryché auto, posuďte sami.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Vpředu se ukrývá kompaktní přeplňovaný řadový šestiválcový třílitr o výkonu 350 koní v 5700 ot./min. a točivém momentu 500 Nm v 2800 až 4750 ot./min. Manuál tu nehledejte, Volvo S60 Polestar má upravený šestistupňový automat s funkcí launch-control a sekvenčním manuálním řazením, který posílá výkon na všechna kola přes systém Haldex. Ten byl upraven tak, aby snesl větší výkon a upřednostňoval zadní nápravu.

Celé se to pak dostane na stovku za 4,9 sekundy a omezovač auto zarazí na rychlosti 250 km/h. I přes poměrně bohatou výbavu se hmotnost ustálila na 1684 kg včetně řidiče a paliva, takže to není zas tak moc. Ale agilní sporťák ve smyslu Toyoty GT86 od Volva S60 Polestar nečekejte.

Nicméně podvozek prošel radikální přestavbou, změnila se geometrie a přední i zadní stabilizátory, větší jsou rovněž brzdy Brembo a 19" kola byla osazena pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Prozatím auto míří do Austrálie a o dodávkách na další trhy se nic neví.