Titulní obrázek

Volvo Buses představuje novou řadu motorů

Společnost Volvo Buses představuje novou řadu motorů, která se skládá ze tří modelů s objemy pět, osm a jedenáct litrů. Evropskou emisní normu Euro 6 splňují všechny motory.

První z trojice nových motorů D5 má objem 5,0 litru, výkon 177 kW (240 k) a točivý moment 900 Nm. Tento motor může být využit i v hybridních pohonných systémech společnosti Volvo Buses a bude jím vybaven i nový městský kloubový autobus Volvo s hybridním pohonem. Dalším vozidlem poháněným tímto novým motorem se stane dvoupatrový autobus Volvo B5TL, který bude ve Velké Británii uveden koncem letošního podzimu. Za označením D8 se ukrývá nový osmilitrový motor, který nahradí dosavadní motory o objemu sedm a devět litrů, splňující emisní normu Euro 5.

Ve srovnání s nimi má nová pohonná jednotka uvedená ve třech verzích nabídnout lepší dynamiku a oproti motorům o objemu 9,0 litru i nižší spotřebu paliva a hladinu hluku. Motory řady D8 budou k dispozici ve třech výkonových verzích. První z nich nabídne 206 kW (280 k) a točivý moment 1050 Nm. Druhá verze disponuje výkonem 235 kW (320 k) a točivým momentem 1200 Nm. Vrchol nabídky má výkon 258 kW (350 k) a točivý moment 1400 Nm.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Nové motory řady D8 budou montovány do meziměstských autobusů Volvo 8900 a také do turistických autobusů Volvo 9500. Motory řady D5 a D8 budou k dispozici i ve verzích spalujících bionaftu. Poslední nová řada nese označení D11 a představuje jedenáctilitrové motory pro turistické autobusy, které mají nahradit dnešní třináctilitrové motory.

Podobně jako u řady D6 jsou i zde k dispozici tři verze, které nabídnou výkony 280 kW (380 k), 316 kW (430 k) a 338 kW (460 k) a točivé momenty 1800 Nm, 2050 Nm a 2200 Nm. Na trhu mají být motory řady D11 ve druhé polovině roku 2013. V zájmu nízkých emisí NOx jsou nové motory vybaveny systémem recirkulace nechlazených výfukových plynů (EGR).