Práce mechaniků ve Volvo Trucks
5. září mělo první premiéru nové Volvo FH. Veřejnost se s ním mohla seznámit na letošním IAA v Hannoveru. Volvo Trucks nás s novou generací modelové řady FH seznamuje vtipným videem.
Díky komunikační jednotce, jíž se říká telematická brána, je vůz prostřednictvím sítě GSM připojen k systémům servisní dílny. Zaměstnanci dílny tak mohou i na dálku kontrolovat stav vozidla, sledovat opotřebení brzd či spojky anebo také stav akumulátoru či filtru vysoušeče vzduchu. Jelikož dílna disponuje aktuálními informacemi o stavu vozidla a dokáže s předstihem načíst uložené chybové kódy, mohou se technici na servisní zásah připravit včas a vše potřebné provést mnohem rychleji. Připojení je možné využít také k zasílání údajů systémům vozu. Tak lze například na dálku upravit různá nastavení. Nebo třeba zapnout funkci indikátoru zátěže či kalibrovat údaje o spotřebě paliva.
Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.
Další novou funkcí zvyšující bezpečnost řidiče je služba Volvo Action Service na zavolání. Na přístrojovém panelu se nachází nepřehlédnutelné tlačítko VAS, jehož stisknutím se řidič může okamžitě spojit se zákaznickou linkou služby Volvo Action Service. Vůz centrále automaticky přenese důležité informace, a tak se řidič vždy spojí s operátorem, který mluví jeho rodným jazykem.
Služba Volvo Action Service umožňuje také přenos chybových kódů do servisní dílny Volvo. A jelikož Evropu pokrývá síť čítající 1100 autorizovaných dílen, pomoc bude vždy takřka za rohem. Díky chybovým kódům si technici mohou ihned připravit vše, co bude k opravě potřeba, a vůz zprovoznit v co nejkratším možném čase.