Titulní obrázek

Volvo V40 se může pochlubit prvním airbag pro chodce

Švédské automobilce Volvo jde především o bezpečí všech účastníků provozu. Nový kompaktní model V40 nyní disponuje i s airbagem pro chodce.

Pomoci má nafukovací pytel, jenž je skryt pod přední kapotou. Pokud se auto střetne s chodcem, airbag kapotu vyzdvihne vzhůru a člověk tak spadne téměř do měkkého. Zároveň airbag ochrání i řidiče, protože částečně zakryje čelní sklo, takže nemusí ani dojít k jeho poškození.

Kompaktní hatchback svým tvarem lehce připomíná kombi. Nemůže však nabídnout, vzhledem ke svým rozměrům, výrazně prostorný interiér. Střídmě pojatá palubní deska s tenkým středovým panelem ale dodává pocit vzdušnosti. Sedadla zajistí příjemné svezení. Interiér nabízí hned několik možností individualizace. Lze zvolit intenzitu osvětlení, stejně tak jako jeho barvu. Velmi povedené je také nastavení ukazatelů v přístrojovém štítě. Místo klasických budíků tu totiž najdete displej, který je simuluje. Je možné si vybrat jedno ze tří zobrazení – elegantní hnědé, ekologické modré nebo sportovní červené.

Ve sportovním zobrazení je dominantní otáčkoměr, doplňuje ho ukazatel využité síly. Ekologický režim naopak klade důraz na úspornou jízdu tím, že nabádá řidiče, aby zrychloval jen lehce. Navíc poradí i s časem, kdy přeřadit na vyšší převod. Volvo má ve zvyku nabízet širokou paletu motorů a výjimkou není ani nové V40.

Ceník otevírá turbodiesel D2. Řadový čtyřválec s objemem 1,6 litru má výkon 84 kW (115 koní) a maximum točivého momentu 270 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h se dostaví až za dlouhých 11,9 sekundy. Pokud vám ale záleží na úsporné jízdě, bude dobrou volbou. Systém start-stop je u Volva samozřemostí.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Podpůrná dynamika pohonné jednotky se moc nevyvedla. Cítit je to například na řízení, také nastavení podvozku je sportovnější. Nevýhodou ovšem je, že na některých místech je až příliš tvrdý. Při ostřejších průjezdech se pak dostaví přirozená a lehce řešitelná nedotáčivost. Automobilka by mohla více zájemců získat lepším motorem, například dvoulitrovým turbodieselem s výkonem 177 koní. Za něj ale dáte už tři čtvrtě milionu korun.Z benzinových možností pak určitě vyzkoušejte přeplňovanou 1.6 pod označením T4 s výkonem 180 koní. Ta přijde na 650 tisíc korun.